title

Veelgestelde vragen

 

HOEVEEL KOST EEN TAXI?

Hoeveel kost mijn rit?

Elke taximaatschappij in Antwerpen hanteert dezelfde officiële tarieven. Voor meer informatie kan u terecht op de website van APTU – Antwerpse Provinciale Taxi Unie. Dit is het overkoepelend orgaan dat alle taximaatschappijen in Antwerpen bedient. De officiële tarieven voor 2013 die zijn opgelegd door de stad Antwerpen kan je hier eveneens terugvinden.

Betaal ik per rit of per persoon?

Al onze prijzen gelden steeds per rit. Het uiteindelijke tarief wordt bepaald door de taximeter die de officiële tarieven hanteert die zijn opgelegd door de stad Antwerpen.

Is er een verschil tussen ritten overdag en ritten 's avonds?

De officiële tarieven zoals opgelegd door de stad Antwerpen zijn uniform en gelden bijgevolg zowel overdag als ’s nachts. Wel betaal je voor ritten tussen 22u en 6u ’s morgens een bijkomende nachttoeslag van € 2,50.

Betaal ik meer voor een busje dan voor een personenwagen?

Je betaalt telkens slechts de prijs die wordt aangerekend via de taximeter. De tarieven hiervan zijn hetzelfde voor zowel een minibusje als voor een gewone wagen.

Is het mogelijk om een factuur te ontvangen?

Indien u graag een factuur had ontvangen voor uw vennootschap kan dit steeds aangevraagd worden door een mail te sturen naar info@stadtaxi.be. Wij kunnen pas een factuur opstellen van zodra wij beschikken over alle vereiste informatie. Gelieve steeds onderstaande gegevens te overhandigen:

    • – BTW-nummer
    • – Adres
    • – Datum van uw taxirit

Hoe, wanneer en aan wie betaal ik mijn taxi?

Op het einde van de rit betaalt u rechtstreeks aan de chauffeur. Wij accepteren de volgende betalingswijzen:

  • – Cash
  • – American Express
  • – Bancontact
  • – Visa
  • – Mastercard
  • – Bedrijven en vaste klanten kunnen ook steeds via overschrijving betalen. Wilt u hiervan gebruik maken? Stuur in dat geval uw aanvraag naar info@stadtaxi.be

Worden er bijkomende kosten aangerekend voor extra bagage?

Neen! Wel vragen wij u om ons op voorhand voldoende in te lichten over het aantal bagage en personen.

Kan ik vaste klant worden van Stad Taxi?

Bedrijven en vaste klanten krijgen steeds 10% korting op elke uitgevoerde rit. Wilt u klant worden van Stad Taxi? Stuur ons in dat geval uw bedrijsgegevens door via info@stadtaxi.be. Wij behandelen uw aanvraag en bezorgen u vervolgens uw unieke klantennummer.

 

OVERIGE VRAGEN?

Is Stadtaxi.be aangesloten bij APTU?

Ja! Stad Taxi is erkend lid van APTU – Antwerpse Provinciale Taxi Unie. Elke taxi-onderneming die in Antwerpen ritten uitvoert is verplicht zich aan deze tarieven te houden. Merkt u dat een maatschappij afwijkt van deze tarieven, dan kan dit steeds gemeld worden aan APTU. Dit is het overkoepelend orgaan dat instaat voor de controle van de Antwerpse taximaatschappijen.

Trouwfeesten, ceremonie en speciale aangelegenheden

Wilt u gebruik maken van onze dienstverlening voor trouwfeesten, een begrafenis of andere speciale aangelegenheden? Stuur ons in dat geval uw aanvraag door naar info@stadtaxi.be en vermeldt uw specifieke wensen.

Hoe ben ik als consument beschermd?

Na elke rit ontvangt u steeds een vervoersbewijs van de uitgevoerde rit. De chauffeur is verplicht om u deze te overhandigen. Op basis hiervan kan de directie van Stad Taxi achterhalen wie de taxirit heeft uitgevoerd.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Met het vervoerbewijs dat u ontvangt van onze chauffeur kunnen wij nagaan wie uw rit heeft uitgevoerd. Wij vinden het belangrijk dat u steeds in volle vertrouwen op Stad Taxi kan rekenen. Bijgevolg vragen wij dan ook om steeds alle klachten te melden via info@stadtaxi.be. Dit biedt ons de gelegenheid om na te gaan waar er zich problemen voordoen. Bovendien kunnen wij dankzij uw bijdrage rekening houden met de specifieke wensen van onze klanten om steeds zo goed mogelijk aan hun verwachtingen te voldoen. U kan ons ook steeds telefonisch contacteren zodat wij u rechtstreeks kunnen doorverbinden met uw chauffeur.

Ik heb een taxi online besteld? Krijg ik hiervan bevestiging?

Ja! Voor elke rit die u bestelt via ons online bestelformulier ontvangt u telkens een bevestiging per email samen met een kopie van uw bestelling. Zo bent u ervan verzekerd dat alle informatie correct bij ons toekomt. Had u graag wat extra zekerheid op de dag van uw ophaling, dan kan u ons steeds telefonisch contacteren op +32 (0)3 233 37 37 .